administratief proces
Contracten met zorgverzekeraars.
Ook dit jaar heeft onze praktijk weer contracten afgesloten met meerdere zorgverzekeraars, dit om duidelijke afspraken te maken betreffende de prijs en kwaliteit zodat wij u de best mogelijke zorg aan kunnen bieden, maar ook om de financiële afwikkeling voor u zo eenvoudig mogelijk te maken.
Uw factuur.
U bent al van ons gewend dat wij een service hebben bij een extern bedrijf om uw behandeling te declareren. Was de behandeling bij ons afgerond, dan ging de factuur naar dit bedrijf die de declaratie bij de zorgverzekeraar indiende.
Wij zijn een samenwerking aangegaan met Infomedics, die ons het werk van het factureren en incasseren helemaal uit handen heeft genomen. Zo kunnen wij meer aandacht besteden aan het werk waar wij goed in zijn; uw mondzorg!
Er verandert voor u als patiënt dus niets, want in de meeste gevallen gaan de declaraties nog steeds rechtstreeks naar de zorgverzekering toe. Het enige verschil is dat de communicatie en betaling nu nog maar via 1 instantie verloopt, wat het geheel voor zowel u als ons overzichtelijker maakt. Uw privacy wordt volgens de laatste wetten en mogelijkheden gegarandeerd.
Zij bieden u de mogelijkheid aan om via uw eigen klantenportaal de factuur digitaal te voldoen. In onderstaande folder leest u hoe dat in zijn werk gaat. De keuze is aan u!
20171129 Betalingsvoorwaarden Infomedics - Nederlands
Bent u verzekerd bij Menzis, Azivo of Anderzorg?
Wij hebben een uitzondering gemaakt voor Menzis, Azivo en Anderzorg verzekerden. maar omdat deze verzekeringen in onze regio toch grote maatschappijen zijn, waar veel van onze patiënten bij verzekerd zijn, declareren wij deze behandelingen zelf. Dit betekent dat na uw behandeling, door ons rechtstreeks bij Menzis, Azivo of Anderzorg gedeclareerd wordt en wanneer er een eigen bijdrage is u via uw zorgverzekering de nota ontvangt.
Woont en bent u verzekerd in het buitenland?
Als u in het buitenland woont en daar ook verzekerd bent, doet u er verstandig aan om eerst zelf bij uw (buitenlandse) zorgverzekering navraag te doen over de vergoedingen van uw tandprothese.
Sommige buitenlandse verzekeringsmaatschappijen hebben een afdeling buitenland, dit maakt het eventueel mogelijk om toch bij ons uw tandprothese of kunstgebit aan te laten meten.
Woont u in het buitenland maar heeft u wel een Nederlandse zorgverzekering?
Als u in het buitenland woont maar wel een Nederlandse zorgverzekering heeft dan is het in de meeste gevallen gewoon mogelijk om uw tandprothese of kunstgebit bij ons aan te laten meten.
U doet er wel verstandig aan om zelf even navraag te doen over het declareren van uw factuur, het kan namelijk mogelijk zijn dat het declareren en betalen van uw factuur wat anders moet verlopen dan onze standaard facturering.
Heeft u vragen over uw factuur?
Wanneer u vragen heeft over uw factuur met betrekking tot bijvoorbeeld een herinnering of betalingsregeling verzoeken wij u contact op te nemen met Infomedics.
Infomedics | |
Afdeling Servicedesk Postbus 60108 |
|
1320 AC Almere De servicedesk is van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 - 17:00 uur te bereiken via telefoonnummer 036 - 20 31 900 Per email: rekening@infomedics.nl |
Ook kunt u de site bezoeken www.infomedics.nl
Voor inhoudelijke vragen met betrekking tot de behandeling kunt u met onze praktijk contact opnemen, hier kan infomedics geen informatie over geven.
Hieronder staat een overzicht van de verzekeraars waarmee we samenwerken:
Naam / Label |
Logo |
Uzovi |
0101 |
||
0101 |
||
0101 |
||
0211 |
||
0212 |
||
0408 |
||
0441 |
||
0699 |
||
0736 |
||
2650 |
||
3311 |
||
3311 |
||
3313 |
||
3314 |
||
3328 |
||
3329 |
||
3330 |
||
3331 |
||
3334 |
||
3336 |
||
3337 |
||
3337 |
||
7029 |
||
7037 |
||
7084 |
||
7085 |
||
7095 |
||
7095 |
||
7095 |
||
7095 |
||
8401 |
||
8956 |
||
8958 |
||
8959 |
||
8960 |
||
8965 |
||
8966 |
||
8971 |
||
8972 |
||
8973 |
||
9015 |
||
9018 |
||
9664 |
||
9664 |
||
9664 |
Neem voor een offerte contact met ons op!